Hm. Takže seš na té křižovatce, kdy se musíš rozhodnout, jestli se z Tebe stane hifista a onanista nad zvukem či parametrama, případně obojím, nebo jestli chceš jen postavit aparát, kterej Tě nebude svým zvukem obtěžovat. Ten první případ je o tom, že už do konce života budeš obměňovat aparát za dražší a dražší, v druhém případě se nedá pro změnu moc poradit, protože je to o tom, kdo jak slyší, co se komu líbí.
Když to pojmu obecně, zesilovače s integrovaným DAC stojej většinou za hovno, je to spotřebka. Zesilovač se nedá moc vybírat podle značky. Značky, které jsi vyjmenoval měly všechny některou dobu top stroj, který se dal považovat za referenční, snad kromě Pioneer, tam si takový stroj teď nevybavuji. U výběru reproboxů dost záleží na tom, co budeš poslouchat, jak si to sedne ze zesilovačem a jaký máš poslechový prostor. Tvůj rozpočet nestačí na kvalitní audio, pokud budeš všechno kupovat nové.
Teď jak jsem tuhle situaci řešil já - a neber to jako doporučení, ne každému takové řešení bude vyhovovat - Jelikož trochu něco vím o tom, jak se zesilovače vyráběly dřív, jak se vyrábějí dnes a zároveň se mi starší kusy mnohem víc líbily esteticky, tak jsem si koupil jeden z top zesilovačů období přelomu 70. - 80. let. Takový zesilovač většinou sice nemá problém s funkcí ani po těch letech, pokud ho někdo netrápil, ale přesto vyžaduje repas, hlavně z toho důvodu, aby měl opět svoje papírové parametry. Reproboxy mám ze stejné doby, s 15" středobasy, protože v té době se vyráběly reprobedny s ohledem na vysokou citlivost, což vede vedlejší cestou k tomu, že reproduktory mají ty parametry, které já považuji za důležité (lehká tuhá membrána, nízká maximální výchylka mebrány, velká plocha membrány, pro vybuzení stačí nižší výkon). Takový reproduktor považuji za vhodný pro reprodukci hudby jako je metal, punk, folkový žánry, jazz atd. Nehodí se pro změnu na elektroniku.
DAC mám dva, jeden jsem si postavil, druhej je sériovej od Pro-Jectu. Většinou ale jako DAC používám dneska zvukovku v počítači (ESI Juli@). Zvuk je z každého trochu jiný. Smysl, řešit, který je kvalitnější, má ale jen pokud má člověk v digitálu opravdu kvalitní zdroj hudby, tedy ideálně flac, nebo jiný bezztrátový formát, vytvořený z kvalitně nahraného média.
Zesilovač mě stál 5 tisíc, repase necelou tisícovku na součástkách. Reprobedny mě stály 4 tisíce. DACy a zvukovka všechny dohromady asi 9 tisíc. Jsem skoro přesvědčený, že to je na poslech i na měření lepší, než většina toho, co bych mohl pořídit za 30k mezi novýma věcma. Je to především proto, že dnešní zesilovače se vesměs ojebávají víc než v minulosti a proto, že jsem se proposlouchal k velkým membránám. Nejvíc mi doma prostě vyhovuje ten akustickej tlak 15" repráků, když bubeník šlape na kopák, člověk má mít pocit, že ten bubeník sedí před ním
Pokud by Tě nelákalo vyloženě vintage, tak se dá pořád s významnou slevou nakoupit použitý aparát z 90. let, jen už je tam víc sraček, do kterých se dá šlápnout. Možná bych vzal spíš starší zesik a spíš novější repráky. I 10 let staré B&W se už dají sehnat se slušnou cenou.
Pokud chceš fakt něco nového, tak by to chtělo alespoň 2x větší badžet. Pokud je těch 30k strop, bylo by asi nejlepší vzít obdobnou konfiguraci, jakou nabízí Xavian ve svých setech ke svým reprobednám. Reprobedny má Xavian slušné a zesilovače co nabízí, jsou ve své kategorii tím lepším. Takže třeba nějaké Xaviany za 15k + Yamaha N402D. Třeba... Už má integrovaný DAC 24b/192kHz. Jak je to zapojené a čím je to osazené nevím, na stole jsem to neměl, ale koncovej zesilovač je tranzistorovej a osazenej Sankenama, což je ta lepší varianta.
Obecný doporučení je, míň číst parametry a víc poslouchat. Jezdit po studiích, zkusit si poslechnout aparát u někoho známého, zajet na výstavu nebo sraz... Holt je to na dlouho... Papír jednak snese všechno, druhák se mnohokrát ukázalo, že ani zesilovač s výbornýma výstupníma parametrama, který byly ověřený měřením, nechutná rozhodně každýmu.